De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

12 februari 2006

Eindelijk is de lijst af..

Er leek geen einde aan te komen: het inkloppen van boeken. Achteraf ook niet zo verwonderlijk aangezien er nu 293 titels op mijn verkooppagina staan. Goed voor een kleine 9 bananendozen aan boeken die klaar staan voor de verkoop. Plus nog vier dozen met een tweetal encyclopediƫn.

Naast de 5 dozen die al ingepakt staan vormen deze 13 "verkoop-dozen" alles wat ik nog over heb van 32 meter boeken. Heel veel boeken zijn weggegooid, verkocht of al naar de kringloopwinkel gebracht.

Het reduceren van 32 strekkende meter boeken tot 5 bananendozen vol heeft mij veel tijd en hartepijn gekost. Ik ben dan ook blij en gelukkig dat deze klus afgerond is. Nu is het wachten op de kopers zodat Mamamini minder boeken hoeft op te halen (en mijn reisfonds dus wat meer gevuld wordt)! Nu liggen de elpees klaar om ingeklopt te worden maar dat zijn er hooguit zo'n 50...

Vrijdag is trouwens ook de inspecteur van de woningbouwvereniging geweest. Het bleek een heel schappelijke man te zijn die voor niet meer dan 2200 euro aan klussen op schreef. Dat klinkt flink maar vrijwel alles valt onder de noemer "schoonmaken en leeghalen". Alleen het verwijderen van spijkers en schroeven (opgeschreven voor 50 euro) valt daar niet onder. Nou, ik ga binnenkort wel eens even afstoffen op onmogelijke plaatsen. Das goed voor een besparing van 80 euro... Verder gelukkig geen gezeur.