De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

19 december 2005

Sof :-)

Ik hoopte mijn 32 meter aan boeken, tijdschriften, plattegronden en aanverwante artikelen te reduceren tot 5 bananendozen. Met een maximaal gewicht van ongeveer 17 tot 17,5 kilo per doos haalde ik dat net niet.

Ik hou ongeveer een halve meter (circa een halve doos) over. Toch geen slecht resultaat, al zeg ik het zelf.

Er zit wel een klein nadeeltje aan deze inpaksessie: de stapel te verkopen boeken is weer met een meter gegroeid. Goed, die krijg ik ook wel weer weggewerkt. :-)

Intussen lopen de verdere voorbereidingen soepel.
Een vriend komt na Kerst het tweede deel van een pakket boeken ophalen die hij van de zomer van mij gekocht heeft. De verkoop van bijna twee bananendozen aan linkse/communistische boeken had ik niet verwacht. Maar goed, als je net een liefhebber treft...
De paperassenhandel is ook weer even afgehandeld, begin januari verdwijnt mijn magazijnstelling/boekenkast en ergens in maart mijn bankstel. En nu maar hopen dat men massaal gaat kopen op mijn verkooppagina of op Speurders.

Ik kan gelukkig de komende tijd ook nog blijven fitnessen. Ik fitness via mijn werkgever en die kon alleen maar jaarcontracten leveren. Daar baalde ik flink van. Maar wat heen en weer gepraat leverde gelukkig een oplossing op. De komende paar maanden kan ik gewoon 1 keer per week sporten. Dat is wel lekker, want nu kan ik mij tenminste 1 keer in de weke even geheel ontspannen en afreageren.

Maar de tijd is ineens aan het rennen!