De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

22 december 2005

Stroomversnelling

De laatste tijd was ik wel hard aan het werk met de voorbereidingen, maar het zichtbare effect daarvan was niet of nauwelijks te zien. En nu staat in een paar dagen mijn volledige huis op zijn kop!

Na wat opruimerij had ik een goed plekje voor de dozen met boeken. Dat is nu een nette stapel en een bescheiden 5 dozen hoog (zie de vorige posting). Er was nog net een mooi hoekje vrij waar ik veilig het kinderbedje (met ruim 70 jaar ervaring inmiddels) neer kon zetten. Zo'n oud bedje doe je niet weg en ik hoop dat het mij of mijn zuster het nog eens gegund zal worden hier gebruik van te maken.

Dinsdag zal ik eindelijk weer eens een advertentie in de krant staan van iemand die zich ontfermd over oude en kapotte TV's. Nu heb ik al tijden een kapotte TV staan, waarvan ik nog steeds niet wist of die te repareren was of niet. Nu er laatst iemand meldde dat ze in Ierland ander TV-frequenties hebben, was het vonnis geveld. Ik heb dus gelijk maar even gebeld of hij de TV wilde hebben. Lollig, binnen het uur was hij er om de TV op te halen. Misschien krijgt hij hm nog aan de praat, dan heeft hij mazzel, maar ik ben in ieder geval een TV met een 70 centimeter scherm kwijt!

Nu de TV weg was, heb ik ook maar gelijk de eetkamertafel, waar hij opstond, uit elkaar gehaald. En deze staat nu netjes in het hoekje bij de het kinderbedje. Hopelijk kan ik hem daar binnenkort weer weghalen! Maar goed, dan moet eerst die Pool die belangstelling heeft voor mijn eetkamerset die belangstelling omzetten in een aankoop...

Inmiddels had zich ook iemand gemeld voor het tweepersoonsbed dat ik te koop heb. Ik twijfelde even over zijn bod, maar zag er vervolgens een bod overheen komen. En de liefhebber bod vervolgens het gewenste bedrag. Hij wil ook nog de matrassen overnemen, dus de deal was snel gemaakt. Wat ik niet verwachtte was dat hij het bed al heel snel wilde hebben. Na telefonisch contact hebben wij afgesproken dat hij nog deze week het bed op komt halen. Eh, oeps...

En dus stond ik vanmiddag mijn bed af te breken. En toen dat klusje geklaard was begon ik vrolijk mijn logeerbed af te breken. Vervolgens heb ik de delen daarvan vanuit de logeerkamer/dozenopslagruimte naar mijn slaapkamer gebracht en daar het bed weer opgebouwd. Aangezien de nachtkastjes ook verkocht zijn, heb ik een nieuw kastje geïmproviseerd van een tweetal kisten. Tot mijn verrassing is het "nachtkastje" bijna net zo hoog als mijn bed. Klokkie er op, lampje erop, klaar...

Nou, klaar?

Oké, dus heb ik ook nog maar even het te koop staande reservebed uit de inloopkast gepeuterd en opgebouwd in de logeerkamer. Mijn moeder komt de jaarwisseling bij mij vieren en die zal een bed vast wel op prijs stellen... :-)

Mijn huis is nu een onvoorstelbare puinhoop maar ik zie tenminste dat ik opschiet. Na Kerst trek ik wel ten strijde tegen al het kleine spul wat nu in beeld kwam. Daar zal de oud-papierploeg van de plaatselijk drumband wel weer vrolijk van worden!

Nu eerst even een paar dagen Kerstvakantie, ander wordt ik gillend gek!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Eddy!

Heerlijk om nou en dan even op je site te kijken. Misschien is het een vorm van leedvermaak, maar als je ziet dat andere mensen dezelfde problemen tegenkomen als jezelf (mensen die Ierland een middeleeuws land noemen, de twijfel of spullen nou wel of niet weg moeten, een huis vol rotzooi etc. etc.) is het altijd weer minder erg! Laten we het maar op het Oudhollandse spreekwoord (kan nu nog) 'Gedeelde smart is halve smart' houden!

Maar de tijd gaat nu inderdaad heel erg hard. We hebben laatst een (af)tellertje op onze eigen website gezet en elke keer als ik op de site kijk schrik ik weer van het aantal dagen dat er nog over blijft...

In ieder geval heel veel succes maar weer en we houden je site wel in de gaten!

Groeten,

Edwin

p.s. het koffiezetapparaat heeft de laatste schiftingsronde niet overleefd, dus als je in Ierland een kop koffie komt drinken wordt dat een versgezet kopje handgefilterde koffie... Maar dat is dan ook wel zo lekker!

14:30  
Anonymous Anoniem said...

Voor het nieuwe jaar een zo probleemloos mogelijke vestiging in Eire toegewenst!

14:59  

Een reactie posten

<< Home