De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

27 januari 2006

Geen weg meer terug

Het lag mij zwaar op de maag maar soms moet je gewoon even de grote jongen spelen...

En dus zijn vandaag weer de nodige brieven de deur uit gegaan. Allemaal brieven die mij een behoorlijke portie schrik aanjoegen vanwege hun "definitiefheid"! Ik had nog steeds de achterdeur open om heel stilletjes met de staart tussen de benen de emigratie af te kunnen blazen. Maar dat is nu niet meer mogelijk!

Wat is er dan vandaag gebeurd?
Wel, ik heb vandaag de volgende zaken geregeld:
- opzegbrief voor mijn baan is de deur uit
- de telefoon is opgezegd
- internet is opgezegd
- de huuropzegging is de deur uit
- het mutatieformulier voor het afzeggen van de zorgtoeslag is aangevraagd
- het formulier voor het opzeggen van mijn ziektekostenverzekeringen is aangevraagd
- de opzegging van mijn energielevering is de deur uit
- ik kan met mijn chauffeur de definitieve vertrekdatum gaan plannen

De weg terug is nu afgesloten, ik kan alleen nog voorwaarts naar het uitdagende onbekende!

Mijn levensmotto luid niet voor niets: "Je kunt met kleine stappen wel een marathon uitlopen, maar je kunt nooit in twee stappen droog een sloot overkomen." Ik sta nu voor de brede sloot en ben nu echt aan de aanloop voor "De Sprong naar Ierland" begonnen!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zeg een golf 2 cl is een grote auto. (Mijn auto). jimbo

20:43  
Anonymous Anoniem said...

Eddy,

Nou Eddy er is toch niks prettiger dan het vooruitzicht naar Ierland te vertrekken.
Veel succes.
roosje415

12:14  
Anonymous Anoniem said...

He Eddy!

Voor ons word het nu ook erg definitief, wij vertrekken 7 maart, das vandaag precies al over 5 weken. Gaat echt erg snel nu.

Maar even dit berichtje over de boot naar Engeland en Ierland. Dat is dit jaar weer allemaal veranderd, en hoe eerder je boekt, hoe goedkoper. Dit was eerst niet zo, maar nu dus wel. Dus ik zou niet te lang wachten met boeken!

En ga jij toevallig met een busje met maar 1 of 2 rijen banken? Wij dus wel, en daarom moeten we nu 300 euro meer betalen op de boot, dan wanneer er 3 rijen banken in zouden zitten. Het valt nu onder commerciƫle doeleinden en dat is dus veel duurder...

We denken, zeggen je dit even! Beetje tips uitwisselen is altijd handig toch?

Succes de komende tijd, we spreken elkaar vast nog wel eens, misschien wel in Ierland! We hopen dat je er nog zin in hebt, wij in ieder geval wel!

Groeten, Edwin en Jessica

16:34  

Een reactie posten

<< Home