De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

01 januari 2006

Gelukkig Nieuwjaar

Athblain shona duit!

Ik wens iedereen een gezond, gelukkig, plezierig en veelbelovend 2006 toe.

Het begint nu werkelijk op te schieten. Het is nu namelijk niet meer "volgend jaar" dat ik vertrek. Het scheelt qua dagen niet veel ten opzichte van gisteren, maar gevoelsmatig wel...

In ieder geval beginnen mijn spullen nu eindelijk het huis wat te verlaten. Pal voor Kerst verkocht ik mijn twee-persoons bed al en morgen gaat mijn grote stellingskast weg. Van de week heeft een vriend eindelijk zijn boeken opgehaald die hij al eerder gekocht had, wat mij een bananendoos met boeken scheelde. En een meevallertje was dat ik mijn oude computertje (pentium 2) aan een kennis van een collega kon verkopen.

Ik had mij voorgenomen om de stellingkast nog in 2005 plat te krijgen. Dat werd echter nog flink doorwerken. Wat kun je een ongelovelijke massa rommel kwijt op tien strekkende meter plank! Uiteindelijk ben ik maar opgehouden het spul op te ruimen en uit te zoeken en heb de lading gewoon in dozen op de grond gemikt. Ik haalde het net: ik was om 19.00 uur klaar...
Nu is mijn studeerkamer opnieuw een puinhoop maar de kast is eindelijk uit elkaar. Nah, de komende tijd maar rustig alle dozen doorwerken dan komt dat allemaal wel weer aan kant.

En misschien kan ik ook mijn kledingkast verkoper. Een kennis heeft er wel belang bij, maar heeft de centen niet om mijn huidige vraagprijs te betalen. Ik probeer hem dus gewoon op Speurders.nl te verkopen maar heb in ieder geval de garantie dat ik niet met die kast blijf zitten. En dat geeft een goed gevoel.

Nu eerst maar eens verder met de boeken op mijn website zetten...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jij ook een heel gelukkig Nieuwjaar! Je laatste jaarwisseling in Nederland! :o)

12:47  

Een reactie posten

<< Home