De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

02 februari 2006

Weer een stap verder

Een emigratie levert ook een hoop papierwerk op. Gelukkig heb ik daar veel tijd voor genomen maar soms loop je tegen onverwachte obstakels op. Zo kan ik mijn adreswijziging niet via internet aan de gemeente doorgeven. De reden: men wil een straatnaam en een huisnummer hebben. Het schijnt dat mijn zwager inderdaad een huisnummer en een straatnaam voor zijn huis heeft, maar wat heb je daaraan wanneer de postbode dat adres niet kent? De postbode kent wel mijn zwager en daar rijd hij of zij soepel naar toe...

Goed, een contactadres in Nederland volstaat ook, dus mijn Moeder kan wat post tegemoet zien van de nodige instanties. In één moeite door ga ik maar even een officiële machtiging schrijven zodat mijn Moeder mijn zaken waar kan nemen. Lijkt mij toch wel handig bij problemen!

Het grote uitzoekwerk is nu gelukkig gebeurd. Het gereedschap staat klaar voor Stichting Gered Gereedschap, allerlei huishoudelijke spullen staan klaar voor Mamamini, een lading verfspullen heb ik dinsdag aan een collega gegeven die gaat verhuizen (was ik ook weer van die bakjes, rollers en stokjes af), een lading computerrommel gaat naar het Wijkinternetcafé en zo worden tal van mensen blij van mijn "uitverkoop".

De tijd dringt, ik heb ook nog maar twee maand te gaan...