De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

04 december 2005

Inpakken

Soms is een klein klusje vreselijk moeilijk. Niet qua uitvoering, maar moreel. Zo ben ik vandaag na een langdurig uitstel begonnen met het inpakken van mijn zomerkleren. Het idee om te beginnen mijn kasten leeg te ruimen lag mij nogal zwaar op de maag. Ik ben echter blij dat ik er vandaag eindelijk mee begonnen ben. In een hoog tempo zijn twee van die Curverkratten gevuld met overhemden, t-shirts, zomerjacks, badlakens en zo'n anti-mot houtje. Mijn linnenkast is ineens half leeg...

Nu ik deze stap gezet heb lijkt het ineens allemaal vlotter te gaan. Ik kan nu verder kijken en plannen, wat ik onlangs nog niet kon. Woensdag worden er oor de kringloopwinkel een aantal spullen opgehaald, wat mij de ruimte geeft om de boeken uit de kast in te pakken. En met die boekenkast leeg, kan ik hem afbreken en klaarzetten voor de liefhebber die hem begin januari op komt halen. En met de vrijgekomen ruimte kan ik de volgende stap weet zetten.

Intussen loopt het papierwerk ook aardig. Er is duidelijkheid over de zorgverzekering (ik doe niks en houd alles bij het oude), de vergeten afzeggingen zijn weg en het ontwerp van de nieuwjaarsgroet/adreswijziging is klaar. Nu nog de adreslijst maken en ik kan de boel gaan printen en versturen.

Time flies when you are having fun!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Geachte Heer Landzaat,

Wat drijft U eigenlijk naar Ierland; onvrede met de Nederlandse samenleving?

Sukses, H.H. Verveer

07:58  
Anonymous Anoniem said...

He Eddy!

Weer eens even op je website gekeken en wat is het tock allemaal herkenbaar :D

Wij zien er soms ook erg tegenop om sommige dingen in te pakken, al is nu bijna alles bij ons al ingepakt. Wij gaan eind december namelijk de laatste 2 maanden in Nederland bij vrienden door brengen, dus nog maar even en wij verlaten ons huidige huis!

Even een tip voor je kleren in pakken: Als je alles zo plat mogelijk strijkt (ook beddegoed) neemt het veel minder ruimte in! En misschien dat je wat hebt aan vacuümzakken van de blokker... Allemaal tips van onze website!

Heb je nog vervoer naar Ierland kunnen regelen?

Veel succes verder! We spreken je vast nog wel eens, wie weet komen we elkaar eens tegen in Ierland!

13:09  

Een reactie posten

<< Home