De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

09 februari 2006

Het werk gaat gewoon door

Natuurlijk, het werk kan geen rekening houden met wilde plannen van een landverhuizer. En dus wordt deze week even fors aanpoten. Zondag 12 februari hebben wij op het werk het Beginbal van het project "Lewenborg Danst", een groot spektakel met allerlei dansdemonstraties en dansworkshops. Het belooft een gezellige dag te worden. Ik mag mij die dag gezellig bezig houden met informatieverstrekking en cursusinschrijving. En als het tegenzit moet ik ook aan de bak als EHBO-er en/of Bedrijfshulpverlener (bij brand en ontruiming). Geen idee dus of ik het die dag druk krijg...

In ieder geval heb ik vandaag weer mijn jaarlijkse herhaling gehad van Bedrijfshulpverlening, dus dat zit wel snor. En morgen is EHBO aan de beurt voor een herhalingsles. Met die les erbij voldoe ik weer netjes aan de eisen voor een geldig EHBO-diploma. Ik ben er alleen nog niet achter in hoeverre Bedrijfshulpverlening in Ierland ingevoerd is.

De sollicitatie-inspanningen staan vanwege al deze activiteiten wel even een paar dagen op een laag pitje...

Ik rommel natuurlijk wel gewoon door in huis. Ik heb net weer een aantal enveloppen verkocht (ten bate van het reisfonds) en mijn elpees uitgezocht. 75% is prompt op de afstootlijst gezet. Ik ben nu weer volop bezig met boeken op mijn verkooppagina te zetten en binnenkort gaan daar dus ook de elpees volgen.

Zaterdag of maandag ga ik de tickets voor de boot boeken. En vrijdag komt er een mannetje van de woningbouwvereniging eens kijken of mijn woning in orde is en zo nee wat ik in orde moet gaan maken voor ik mijn huis verlaat. Ik vind het wel prettig dat ze erg vroeg komen want dat geeft mij wat meer ruimte om eventuele klussen uit te voeren.

Zo gaat het leven kalm voorbij... :-)