De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

11 september 2005

En het gaat maar door...

Er lijkt geen einde aan te komen.
Boeken uitsorteren heb ik het dan over. Beslissen welke boeken je wilt houden en welke weg mogen. En daaropvolgend: hoe ik de "afgekeurde" boeken af ga stoten. Via Speurders.nl, mijn eigen website of door ze in toepasselijke nieuwsgroepen in de aanbieding te gooien.

Ik ben de afgelopen dagen eens door mijn pocketboekjes heen getrokken. Met als aardig resultaat dat ik gelijk anderhalve meter aan boekjes uit de kast gooide.
En vandaag ben ik bezig met mijn "onderwerpsboeken". Geschiedenis, informatica, muziek, edelstenen, oude studieboeken en zo verder. Een rotklus, bleek al snel. Ik heb een eerste selectie gemaakt van boeken die wegkunnen maar ik zal beslist nog een paar keer moeten gaan kijken. Uit twee meter boeken slechts 20 centimeter (10%) wegfilteren is niet conform de doelstelling van 80 tot 85 procent! :-)

Maar goed, ik ga de komende dagen eens rustig de boel gereed maken voor een grote afstootactie. Een vriend komt kijken naar mijn politieke boeken en komende zaterdag (17 september) ga ik op een rommelmarkt in de buurt proberen wat te verkopen. Ik heb inmiddels zestien bananendozen vol met boeken in mijn woonkamer staan, daar begin ik toch wat genoeg van te krijgen!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Eddy, ben helemaal verbaasd dat u naar het prachtige en wonderschone Ierland vertrekt. Twee jaar geleden ben ik in Dublin en Belfast op vakantie geweest. Gevlogen met de altijd riskante budgetvlieger 'easyjet'. Bijzonder aardige mensen en heel veel gezellige pubs.

Ik kan me nog herinneren dat uw zus naar Eire emigreerde, het is daarom wel maf dat u dezelfde weg vervolgd.

Onderhand heb ik uw gehele weblog doorgelezen en het heeft mij prima vermaakt moet ik zeggen. Dit brengt me eigenlijk bij het volgende: Uw dagelijkse worsteling met als doel een flink deel van uw boekenkast op te ruimen heeft mijn nieuwsgierig opgewekt. Aangezien uw passie voor het rode in het algemeen zult u wellicht boeken hebben over enige Russische schrijvers. Ik ben derhalve geinteresseerd en uiteraard tegen vergoeding enkele boeken van Russisch makelij van u over te nemen, met uw permissie.

Ik groet u,

Theo Balk
(meestal verliezend deelnemer van het mooie kaartspel kloppen )

mijn email
tn.balk@huisadviesgroep.nl en
theo1110@hotmail.com

12:44  

Een reactie posten

<< Home