De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

09 augustus 2005

Inpakken

Nu er voor een belangrijk deel besloten is welke spullen meegaan en welke niet, kan er ook begonnen worden met inpakken. Ik had de laatste tijd de plaatselijke supermarkt al regelmatig van bananendozen ontdaan en zal daar voorlopig nog wel mee bezig blijven.

Zo waren er alleen al 13 dozen nodig om alle afgeschreven boeken in onder te brengen en handzaam te hebben voor de verkoop. Daar komt zeker nog wat bij, want tot nu toe gaat het uitdunnen van de boeken voorraad beslist harder dan de verkoop van de afgeschreven boeken.

Het nodige speelgoed is inmiddels overgebracht naar mijn moeder. Afscheid nemen van mijn playmobil, autootjes en kasteel-steentjes was toch wat veel gevraagd. Maar aangezien moeder regelmatig pakjes naar Ierland stuurt (en zal sturen) kan zij dit speelgoed eenvoudig als opvulmateriaal gebruiken. Met name de plastic kasteelsteentjes nemen veel ruimte in maar wegen bijna niets.

Goed inpakken vergt echter ook enige voorbereiding. Niet alleen moet je bepalen wat je in welke doos stopt, je moet er ook voor zorgen dat het spul in de doos blijft en dat je het later weer terug kunt vinden. Gelukkig was de Aldi zo vriendelijk om een tape-roller in de aanbieding te doen. En zo heb ik voor € 3,49 een houder en twee rollen tape van 50 mm breed en 62 meter lang. Daar moet een doos toch mee dicht te krijgen zijn! :-)
Ook heb ik bij de Image een hele dikke stift gekocht. Nu valt tenminste te lezen wat ik op de dozen geschreven heb. Met name voor woorden als "fragile" en "this side up" is dat wel belangrijk.

De eerste kast is nu bijna leeg en vijf dozen gevuld. Het begint heel voorzichtigjes op een verhuizing te lijken...