De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

13 augustus 2005

Investeren helpt echt

Mijn zuster tipte mij dat het misschien een goed idee was om vacuum-zakken te kopen voor het transport van kleding, beddegoed en dergelijke. Dat leek mij inderdaad een praktisch idee en dus ben ik op zoek gegaan naar zulke zakken.

Natuurlijk zijn zulke zakken dan prompt even niet leverbaar. Dus een weekje gewacht en bij een ander bezoekje aan de binnenstad van Groningen toch de Blokker eens opgezocht. En daar waren ze inderdaad wel beschikbaar. Eén grote en één kleine zak voor € 7,99 leek mij niet duur. En aangezien ik te weinig cash geld op zak had heb ik maar gelijk twee stel genomen.

Het was een fluitje van een cent om mijn reserve-dekbed in de grote zak te krijgen (ik ga het toch eens met de kleine zak proberen) maar daarna werd het even pielen voor ik goed door had hoe het vacuum trekken werkte. De instructie was namelijk wat onduidelijk, waardoor ik er wat meer onderdelen van de zak af schroefde dan noodzakelijk. En dus ook het ringetje wat het ventiel weer afsloot. Maar goed, stofzuiger er op en zuigen maar. Het was beslist een aardig gezicht om het dekbed (ongeveer 2 bij 1,40 meter) ineen te zien schrompelen tot een onooglijk lelijk maar vooral klein pakketje.
Helaas bleef dat niet lang zo. Een luid gesis maakte mij duidelijk dat er een heel klein winkelhaakje, niet groter dan een halve centimeter, in de zak zat ondanks een onbeschadigde verpakking. Toch maar even terug gaan dus. :-(

Maar het werkt wel en scheelt een ongelovelijke hoeveelheid ruimte! Misschien kunnen mijn dekbedden dus toch nog mee naar Ierland!