De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

28 augustus 2005

Daar gaan de eerste spullen...

Een heleboel spulletjes zijn inmiddels al uit mijn huis verdwenen. Boeken, tijdschriften, rommeltjes, postzegels en meer van dat kleine spul. Maar vandaag is een begin gemaakt met het afstoten van meubilair en dat is toch gevoelsmatig heel anders...

Het was de bedoeling dat vandaag een kastje en een staande schemerlamp opgehaald zouden worden door mensen van de Stichting Van Harte Pardon. Deze stichting vangt uitgeprocedeerde asielzoekers op om te voorkomen dat ze op straat komen te staan. Eigenlijk vond ik het wel lullig om een beschadigde kast en een lelijke lamp te doneren, maar zij wilden hem graag hebben. Als je helemaal niets hebt, ben je gauw tevreden...

De kast is niet gelukt. Het afgebroken gedeelte en de laadjes zijn al meegenomen, maar de rest bleek te zwaar te zijn. De schemerlamp en een paar stukken overgeschoten tapijt zijn wel in dank aanvaard en meegenomen. Van de week zal een nieuwe poging ondernomen worden voor de kast. :-)

Als er één meubelstuk over de dam is....