De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

31 juli 2005

Blergh...

Het maakt eigenlijk niet uit of je naar Ierland verhuisd of slechts een straat verderop. Maar het opruimen en sorteren van al die rommel die je in jaren verzameld hebt is bepaald geen leuk werk.

Gelukkig ben ik al een paar jaar geleden begonnen met uitdunnen. Niet omdat ik toen al wist dat ik zou gaan emigreren, maar omdat ik mij realiseerde dat ik werkelijk aan het omkomen was in het papier. Ik schat dat ik toen toch wel zo'n acht (8!!) kubieke meter papier in huis had. Exclusief mijn boeken en tijdschriften...

Het opgeven van verschillende vrijwilligersfunctie maakt het gelukkig ook mogelijk die archieven af te stoten. In één geval scheelde dat gelijk al drie kubieke meter. En daarna ben ik doos voor doos verder gegaan met weggooien. De Groninger Archieven hebben al een paar leuke bijdragen gekregen en de drumband kon mijn hoeveelheid oud-papier ook bijzonder waarderen.

Juist met die bloedhete dagen ben ik lekker opgeschoten. Een vel papier pakken, beoordelen en in een doos of op een stapel mikken valt zelfs met bloedhitte nog wel te doen. Het gaat alleen zo langzaam...

Maar goed, nog zeven dozen en doosjes te gaan...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben nog steeds heel blij met de doos bouwstenen, en met die genea's ook hoor. Als je daar meer van dumpen moet... ik hou me aanbevolen ;-)
SJOUWKE

02:39  

Een reactie posten

<< Home