De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

25 juli 2005

Hoe het begon...

Al geruime tijd overwoog ik Nederland te verlaten. Het kabinet is in een hoog tempo de economie en de gezondheidszorg aan het afbreken. De intolerantie neemt schrikbarende vormen aan. En om de haverklap wordt er weer een poging gedaan mij uit mijn (gesubsidieerde) baan te drukken.

Ik kan rustig af gaan zitten te wachten tot alle rampspoeden van het kabinet over mij heen komen spoelen. Maar ik kan ook voor mij zelf kiezen.
Vandaar dat ik begin 2004 het besluit heb genomen om alle voordelen en nadelen van een emigratie naar Ierland te gaan onderzoeken. Na een gedegen onderzoek, via onder meer de Ierse Ambassade, internet, mijn Ierse zwager, vrienden in Nederland en in Ierland, heb ik met Kerst 2004 het besluit genomen. Alle risico's, kosten en kansen stonden toen op een rijtje. En evenals de moeilijke keuze van Generaal Eisenhower op 5 juni 1944, aan de vooravond van D-Day, luidde het antwoord "O.K. We gaan." In concreto betekent dat "De Sprong naar Ierland" in maart/april 2006 ten uitvoer gelegd zou worden.

Maar voor "De Sprong" mogelijk is, moeten er nog een heleboel voorbereidingen getroffen worden...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ha Eddy,
Leuk om ons zo op te hoogte te gaan houden. Ikzelf twijfel nog steeds en zoek verwoed naar een baan. Maar als 50jarige, exleraar/drukwerkvoorbereider zijn de banen niet voor het oprapen en als callcentremedewerker..... nou nee, daar ben ik te weinig commercieel voor aangelegd.
Maar ik hou je in de gaten. Jij in ieder geval heel veel succes!!
Hans

10:04  

Een reactie posten

<< Home