De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

26 juli 2005

Boekjes...

Sommige voorbereidingen voor "De Sprong" klinken heel simpel, maar zijn in werkelijkheid monster-operaties. Zoals mijn besluit om niet meer dan 5 meter boeken mee te nemen naar Ierland. Ik moest toch wel even lachen toen ik mijn moeder deze doelstelling vertelde: zij stond mij met open mond aan te gapen....

Tja, het klinkt ook inderdaad heel opvallend wanneer een boekenliefhebber meedeelt minimaal zo'n 85% van zijn boeken weg te willen doen! Van ruim 30 meter boeken terug naar minder dan 5 meter.

Ik moet zeggen dat ik deze operatie steeds zwaarder ga vinden. Er blijken meerdere uitdun-rondes nodig te zijn om dit resultaat te gaan behalen. De eerste ronde was niet zo'n probleem. De slachtoffers waren grotendeels mijn stiefkinderen in de boekenkast, dubbele boeken (van sommige boeken heb ik later fraaiere exemplaren gekocht) en oude tijdschriften. Toch goed voor zo'n metertje of acht aan vrije plankruimte. De daarop volgende uitdun-rondes waren beduidend minder succesvol. Ik heb nog steeds een metertje of twaalf/dertien in de kast staan. En ik heb al een boel moeilijke keuzes moeten maken terwijl de pijnlijke keuzes zelfs nog moeten komen. Dat gaat nog een ware nachtmerrie worden.

Helaas staat een aardig deel (14 bananendozen vol) van de voorraad "afgeschreven boeken" nog steeds in mijn woonkamer. Na de eerste verkoopspurt is nu het tempo er even wat uit. Maar met wat geïnteresseerden in mijn kennissenkring, een paar rommelmarkten in de buurt, speurders.nl en een verkooppagina op mijn eigen website, gaat het vast nog wel lukken om een flink portie te verkopen. En anders kan ik vast nog wel Kringloopwinkel Mamamini een plezier doen.

Ruim 30 meter boeken als start, zo'n 13 meter als tussenstand. Dit gaat beslist wel lukken!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ziet er mooi uit hoor Eddie! :)

Groetjes, Marika

20:01  

Een reactie posten

<< Home