De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

10 november 2005

Leuke dag

Over het algemeen is het verkopen van spullen een saaie en vervelende aangelegenheid. Maar soms is het juist bijzonder leuk.

Afgelopen zondag, 6 november, was zo'n dag. Een samenwerkingsverband van de Vensterwijk Lewenborg, Buurtvrouwencentrum De Boei, Alfa College en Wijkcentrum het Dok en anderen hadden een Kinderbeurs georganiseerd. Dat leek mij wel een leuke dag om een lading van mijn stripboeken te verkopen. En dus heb ik maar een tafel gereserveerd.
De dag zelf liep boven alle verwachting. Ik heb aardig wat stripboeken verkocht, daar ben ik beslist niet ontevreden over. Waar ik echter prettig door verrast werd was de hoeveelheid halfedelstenen die ik verkocht. Ik had er geloof ik 15 meegenomen en heb ze allemaal kunnen verkopen. En een forse stapel voorleesboeken heb ik ook kunnen verkopen. Mwah, drie grote dozen boeken heen en slechts twee dozen weer terug. Niet slecht voor drie uurtjes verkopen! Daarbij waren er verschillende activiteiten georganiseerd: o.a. spellencircuit, voorlezen, poppenspel, workshop streetdance en schminken. Door de flinke opkomst werd het echt een leuke middag.

Ik dacht inmiddels alle tijdschriften en abonnementen opgezegd te hebben. Tot mijn verrassing kwam er gisteren weer post binnen van een club waarvan ik lid ben maar waaraan ik niet had gedacht. Nu ja, dan krijgen de Vrienden van Het Utrechts Archief binnenkort ook een opzegging. Ik maakte toch al geen gebruik van hun dienstverlening...