De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

05 oktober 2005

Zo, de boel komt weer op gang

De pauze is voorbij en dus gaat het werk weer beginnen.

Ik heb aardig wat foto's klaar van mijn huisraad. De eerste meubeltjes staan dan ook inmiddels op speurders.nl. In eerste instantie de "onschuldige" spullen: mijn salontafel, mijn eetkamerset en mijn tweede logeerbed. Ik ben inmiddels goed voor ruim 100 artikelen daar. Ik hoop dat dat snel af gaat nemen!

Ik ben inmiddels ook begonnen met de verkooppagina van mijn website weer te vullen. De eerste boeken, singles en andere "dingen" staan er nu op. De afgelopen tijd functioneerde de pagina heel aardig en ik hoop dat dat zo blijft!

De administratieve dingetjes voor de verhuizing gaan ook gewoon door. De zorgtoeslag moet bijvoorbeeld geregeld worden. Dat lijkt wat lastig te worden, aangezien de regeltjes geen rekening houden met uitzonderingen als landverhuizers. :-)
Ook probeer ik ijverig in contact te komen met mijn verzekeraar maar om de één of andere reden lukt dat niet. Blijkbaar heeft de RVS moeite met gespreks-aanvragen via internet. Nu ja, de derde aanvraag is nu de deur uit. Volgende week ga ik anders maar eens bellen. Zouden ze er geen zin in hebben om mij uit te leggen hoe ik al mijn verzekeringen op moet zeggen?

Ook heb ik nog steeds ruzie met de website van Fas (de Ierse versie van het Arbeidsbureau). Die website snapt er niets van wanneer ik mijn CV probeer te wijzigen. Er gebeuren dan de vreemdste dingen. Nu hoopte ik dat het zou werken op een cursus weg te halen en die later opnieuw in te vullen. En wat gebeurt er dus: niet één cursus verdwijnt maar alle negen. Morgen maar weer eens een boos mailtje sturen...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi, heb met plezier je comments gelezen. Fas en boze e-mail werkt niet hoor,hebben we al eens geprobeerd, het beste is om het te latebn zoals het is en als je daar bent een nieuwe versie van je CV achter te laten, alternatief is om je CV (gewijzigd en wel)direkt te sturen als je op een advertentie reageerd. Om de een of andere reden werkt het niet per e-mail. Is misschien te onpersoonlijk...
Heel veel succes verder, ik blijf lezen, groetjes vanuit ierland!

08:39  

Een reactie posten

<< Home