De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

23 september 2005

Even bijkomen

De spitsuur op het werk is nagenoeg afgerond. De Startmanifestatie is voorbij en de cursusinschrijving is ook teneinde. Maandag beginnen de eerste cursussen en de rest volgt in de week daarna. Over een weekje is het spitsuur dus echt helemaal over!

Voor mij persoonlijk is het cursusseizoen wel al begonnen. Gisteravond was de eerste van negen herhalingslessen EHBO. Ik moet nog even kritisch naar deze cursus gaan kijken. Volgens de planning valt de negende en laatste les namelijk op een moment dat ik al hoog en droog in Ierland zit. Ik zal even moeten overleggen of ik de laatste les kan missen om toch in het bezit te blijven van een geldig EHBO-diploma.

Aanstaande dinsdag mag ik naar nog een "herhalingscursus". Dan volgt namelijk een herhalingsworkshop voor de cursus "Leefstijl, sociaal-emotionele vaardigheden voor kinderen van 2 tot 12 jaar". Een leuke cursus om te leren hoe je kinderen de nodige sociaal-emotionele vaardigheden bij kunt brengen om zich staande te houden in de maatschappij. En dan niet in de vorm van gedragen, formele lessen (dat werkt bij kinderen toch nauwelijks) maar in de vorm van leerzame spelletjes. Een voorbeeld uit de eerste cursus was het stimuleren van samenwerking. Iedereen kreeg daarbij een stikker met een bepaalde kleur op geplakt en moest vervolgens een groepje vormen met de andere die dezelfde kleur stikker op hadden. Kleine complicaties: de stikker zat op je rug en je mocht niet praten.... :-)

29 oktober mag ik aantreden voor een cursus HACCP (toepassing van de hygiƫnecode) en in februari is de jaarlijkse herhaling van de Bedrijfshulpverlening.

Het is mijn plan om een baan te zoeken in het snel groeiende hotelwezen in Ierland. Daar zullen al deze cursussen vast wel toe te passen zijn!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zit er ook over te denken om naar Ierland te gaan, ben binnenkort werkloos. Tijdelijk daar werken, later misschien definitief.
Woonruimte schijnt lastig te zijn. Ga eerst proberen een kamer te huren

17:15  
Blogger Eddy Landzaat said...

Het ligt er erg aan waar je precies naar toe wilt en wat je wensen zijn.

In het oosten en zuid-oosten van Ierland kun je meer verdienen maar zijn je kosten navenant hoger. In het westen zijn beiden lager.

Er zijn veel mensen nodig voor call-centres en in de horeca. Daar zit zeker een toekomst in voor de korte termijn.

17:24  

Een reactie posten

<< Home