De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

11 oktober 2005

De lolligste thuis

Zoals in de vorige posting al gemeld staan mijn eerste meubeltjes op Speurders.nl. Gezien de aantallen keren dat de advertenties bekeken zijn liggen de spullen redelijk goed in de markt. Helaas zijn er altijd grapjassen te vinden daar. Zo heb ik inmiddels een tweetal boden gekregen op mijn salontafel. Eerst eentje van 30 euro en een paar uur later een bod van maar liefst 20 euro. Met een vraagprijs van 50 euro zijn zulke boden natuurlijk onacceptabel. Enige ruimte om te onderhandelen is er wel, maar die ruimte bedraagt zeer zeker geen 40 tot 60 procent...

Het vullen van mijn website verloopt ook voorspoedig. Het gaat weliswaar langzaam, maar met de forse aantal te verwerken boeken en singles is dat eigenlijk ook wel logisch. Het is doodsaai werk...

Er is eindelijk ook wat beweging gekomen op het gebied van de verzekeringen. Na vier pogingen via de website ben ik nu maar eens aan het bellen geslagen. En warempel, na een ellenlang doorkiesmenu kreeg ik een levend mens aan de lijn. Het hoofdkantoor belt nu met mijn verzekeringsagent, waarna hij mij moet bellen voor het maken van een afspraak. Misschien gaat het toch nog tijdig lukken om mijn verzekeringen op te zeggen voor ik naar Ierland verdwenen ben. Maar in ieder geval is één ding nu volstrekt duidelijk: de website van de RVS functioneert voor geen meter. Vergeet de contactformulieren maar, gewoon klassiek bellen!

En in Ierland kabbelen de ontwikkelingen ook rustig voort. Mijn zuster en Ierse zwager hebben mijn CV eens kritisch onder de loupe genomen. Het is een beetje ontluisterend om te zien dat ze er een paar honderd aanpassingen op hadden. Slik! Na het zoeken en vervangen van de koppelstreepjes was echter 75% van de aanpassingen verwerkt.
Ook is mijn zuster aan het informeren geslagen over hotelreserveringssystemen. Ik wil best op zoek gaan naar een hotel om ervaring in zulke pakketten op te doen, maar dan wil ik wel weten welke systemen in Ierland gebruikelijk zijn. Op die manier voorkom ik dat ik tijd investeer in een pakket terwijl dat van nul en gene waarde is!

Och, ik kom er wel...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

16:01  

Een reactie posten

<< Home