De Sprong naar Ierland

Emigreren is een spannende actie. Het is geen eenvoudige beslissing om baan, huis en familie op te geven om in een "ver" buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. In deze weblog beschrijf ik mijn belevenissen die vooraf gaan aan de definitieve Sprong naar Ierland.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Milltown Malbay, Clare, Ireland

14 maart 2006

Wat een bende!

Aaaaaaaahhhhh!

Wat heb ik toch een hoop rommel in huis! Ongeloveloos.
En al die rommel moet opgeruimd, gesorteerd en ingepakt of weggegooid worden.

Het scheelt dat ik toch nog een boel spullen verkocht heb. Afgelopen zaterdag gingen in hoog tempo een koelkast, hoekkastje, naaimachine, elpees en een doos mineralen de deur uit. Inmiddels zijn ook de wasmachine, de kamerlamp, de schemerlamp en het tapijt in de logeerkamer en slaapkamer weg. De boel raakt echt leeg.
Woensdag komt gelukkig Mamamini om een hoop onverkochte spullen op te halen: mijn wandmeubel, bureaustoel, dozen met boeken, elpees, singels en een lading kleingoed. Ik hoop dat het nog gaat lukken om ook (één van) de bedden te verkopen, anders gaan die ook naar Mamamini. Een vriendin komt dinsdag ook nog langs om zich te ontfermen over wat overgeschoten restanten als waspoeder en potten groenten.

Ik zal blij zijn wanneer het zo ver is en we daadwerkelijk op pad gaan...

Nog even wat tips:
- Zorg altijd voor goede afspraken over de kosten van de reis. Zet deze desnoods op papier.
- Houd rekening met eventuele feestdagen en Bank-holidays in Ierland en Engeland. Hotels, hostels en B&B's willen dan nog wel eens vol zitten.
- veel informatie over emigreren en gewone Ierland-vakanties is te vinden op het prikbord van Startpagina over Ierland.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben heel benieuwd of je al een beetje gewend bent daarginder.
Hopelijk komt er snel een verslagje! ;-)

23:48  

Een reactie posten

<< Home